"LARP (ang. live action role-playing) – aktywność na pograniczu gry i sztuki, podczas której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieść, odgrywając role podobnie do improwizowanego teatru. Akcja larpa może być osadzona zarówno w świecie rzeczywistym, jak i fikcyjnym."
"... larpem jest jedynie rzeczywiste wydarzenie, nie sam scenariusz larpa. ..."
" Twórcy larpa (zwani także mistrzami gry lub larpmasterami to często jedyne osoby, które znają scenariusz w całości. Dają oni początek historii, która jest później kontynuowana przez graczy i ich działania. Przypomina to w swojej formie teatr improwizowany, gdzie Mistrz Gry jest pomysłodawcą fabuły, natomiast uczestnicy – aktorami. Wypowiadane przez graczy kwestie oraz ich działania uznaje się za słowa i czyny ich postaci. Ważne jest, aby dopasować się do zaistniałych realiów, jednocześnie nie wychodząc z roli. Dla przykładu :
... grając kimś honorowym i prawym, nie powinno się zamordować drugiej postaci, mimo iż pod względem praktycznym byłoby to najlepszym rozwiązaniem."
"JEŚLI KIEDYKOLWIEK MARZYŁEŚ O ŚWIECIE ... , W KTÓRYM NIE ISTNIEJE TRADYCYJNY PODZIAŁ NA DOBRO I ZŁO ... " to spełniasz elementarne kryterium użytkowe pionka w wiedźmińskiej zabawie, organizowanej w Mosznej.
ZREDUKUJ SWOJE CZŁOWIECZEŃSTWO DO ZERA i zostań "Wiedźminem !" ( ... wtedy nawet najbardziej jaskrawa różnica, pomiędzy dobrem a złem, przestanie dla Ciebie istnieć ! )
"The Witcher School to larp dla dorosłych, inspirowany serią The Witcher oraz sagą Andrzeja Sapkowskiego.
W trakcie gry wcielisz się w adepta przechodzącego wiedźmińskie szkolenie: poznasz tajniki szermierki, łucznictwa, czy alchemii, będziesz polował na potwory, odkrywał tajemnice i intrygi oraz stawał przed trudnymi wyborami i odczuwał na własnej skórze ich konsekwencje.
Zamieszkasz na zamku, przemienionym na potrzeby larpa w prawdziwe wiedźmińskie siedliszcze i spotkasz bohaterów znanych z książki oraz gry.
Szkoła Wiedźminów jest otwarta zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.
Jeżeli chcesz zostać częścią naszej przygody, zapisz się do naszego newsletera już teraz!
Kluczowe informacje:
Nie planujemy już więcej wydarzeń w roku 2017. Sprzedaż biletów na pierwsze półrocze 2018 ruszy w listopadzie.
The Witcher school jest grą przeznaczoną dla dojrzałych odbiorców, niezależnie od płci. Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o świecie pełnym wiedźminów, potworów, czarów oraz intryg — świecie, w którym nie istnieje tradycyjny podział na dobro i zło — ten larp jest dla Ciebie. Przez trzy dni będziesz adeptem wiedźmińskiego cechu. Ucząc się i walcząc pod okiem doświadczonych instruktorów, przeżyjesz przygodę oraz odkryjesz żywy świat The Witcher, w którym każda decyzja niesie ze sobą konsekwencje.
Miecz Przeznaczenia ma dwa ostrza — jednym z nich ( ... tępym ? ) jesteś Ty.
W cenie biletu otrzymasz:
- trzy noclegi na Zamku Moszna, - pełne wyżywienie, składające się ze śniadań oraz obiadokolacji, - podstawowy kostium adepta wiedźmińskiego (do zwrotu po zakończeniu gry, z możliwością wykupu), - specjalnie przygotowane zajęcia, w trakcie których zdobędziesz realne umiejętności, takie jak: szermierka, sztuka przetrwania, medytacja, zielarstwo, łucznictwo, alchemia, - okazję do spotkania i walki z potworami znanymi z wiedźmińskiego bestiariusza, - wyszkoloną kadrę kilkudziesięciu aktorów, wcielających się w nauczycieli, potwory oraz inne postaci (znane z kart powieści oraz gry The Witcher), dostępną na miejscu przez cały czas trwania larpa, - całkowitą wyłączność oraz dostęp do większości terenów zamku i okolic, - możliwość wytworzenia własnego ekwipunku skórzanego w ramach lekcji (zabierzesz go ze sobą po zakończeniu gry), - własnoręcznie stworzony wiedźmiński medalion (zabierzesz go ze sobą po zakończeniu gry), - niesamowitą przygodę w świecie Wiedźmina, której nie zapomnisz do końca życia! "
* zdjęcie oraz teksty zaznaczone kursywą są obce i pochodzą ( m.in.) ze strony www organizatorów przedsięwzięcia.
Pamiątkowe, wisielcze klimaty ...
... pozostałości po ostatniej wizycie "wiedźminologów" w zabytkowym parku w Mosznej.
Mamy więc w Mosznej kolejny przykład bezmyślnego marnowania bezcennej kulturowej materii oraz przekazu wartości jej bezcennego, dobrego ducha. Pałac w Moszneej nigdy nie był, ani nie będzie zamkiem i stąd wszelkie spektakularne, "rycerskie" zabawy w jego tle, potwierdzają jedynie płyciznę umysłową oraz głęboko zakorzenione bezguście inicjatorów podobnych przedsięwzięć.
Wypadałoby, przy okazji, poważnie się zastanowić, czy stały i cykliczny program "zabawy" Wiedźminów otwartym ogniem nie zakłada przypadkiem w finale puszczenie "zamku" z dymem...
Wydaje się, że w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłaby jak najszybsza przeprowadzka Wiedźminów z pałacu w Mosznej do ruin zamku w pobliskich Chrzelicach, które z pewnością tworzą znacznie bardziej atrakcyjną i lepiej zsynchronizowaną scenografię dla prezentacji ich niekontrolowanych, niebezpiecznych i atawistycznie zwyrodniałych instynktów.
... można również nadal zapraszać wiedźminologów do pałacu w Mosznej i cierpliwie czekać, aż doprowadzą go do takiego stanu, że zacznie on przypominać dzisiejszy zamek w Chrzelicach..